Hoe kan ik u helpen?

De meest gestelde vragen: Openingstijden Afspraak Mandemakers Kaatsheuvel

Jacqueline ter Heijde Gastvrouw

Contact met Mandemakers

Heb je een vraag over je nieuwe keuken of bestaande keuken van Mandemakers Keukens? Wellicht dat je het antwoord kunt vinden in onze veelgestelde vragen.

Veelgestelde vragen

Aankoop
Betaling
Bezorging
Inmeten
Montage
Garantie
Onderhoud
Service
Overige
Aankoop
Wat als ik na de koop nog iets wil veranderen aan mijn keuken?

Dat is geen probleem. Je kunt je nieuwe keuken nog aanpassen totdat de keuken gemeten is. De bestelling van de keuken wordt geplaatst na het inmeten en na controle door speciale ordercontroleurs van onze afdeling op het hoofdkantoor.

Wat houdt het in als ik een keuken koop op afroep?

Dat betekent dat wij jouw keuken hebben gereserveerd bij de fabrikant. Deze keuken is nog niet geproduceerd, maar wel door jou gekocht. Je kunt je keuken nu nog aanpassen. Na het definitief plaatsen van de bestelling gaat het produceren van de keuken van start en bepalen we in overleg met jou wanneer de keuken klaar moet zijn. Wij bieden je de service om je keuken kosteloos op afroep te laten staan. Je keuken mag maximaal een jaar op afroep staan. Bij veel andere keukenzaken moet je bij een afroep extra kosten gaan betalen in verband met prijsschommelingen.

Krijg ik bij Mandemakers een tekening van mijn nieuwe keuken?

Onze keukenadviseurs zijn specialisten in persoonlijk advies. Als je een goed beeld hebt van je nieuwe keuken, maken zij een 2D- en/of 3D-tekening van de keuken. In een 3D-tekening kunnen zij zelfs een deel van de woon- of eetkamer meenemen, zodat je precies kunt zien hoe de keuken in je woning eruit gaat zien. Op onze website kun je zelf ook een 3D-tekening maken. Wanneer alles definitief is, ontvang je ook een leidingadviesplan. Dit is een tekening van hoe leidingen (zoals voor gas, water en elektriciteit) moeten worden aangelegd als voorbereiding op de plaatsing van je keuken.

Kan ik bij Mandemakers Keukens altijd een offerte aanvragen?

Je kunt bij ons altijd een vrijblijvende offerte aanvragen. Ook bestaat de mogelijkheid om een 2D- of 3D-tekening te laten maken zodat je een goed beeld krijgt van hoe de keuken in je woning eruit gaat zien. Het is handig om hiervoor een afspraak te maken in een van onze showrooms, zodat wij alle tijd voor je hebben. Dit kan telefonisch of via de website.

Betaling
Hoe zit het met de betaling van mijn keuken?

Je hebt drie betalingsopties:

  1. Je betaalt bij de levering van de keuken aan onze chauffeur. Houd er rekening mee dat je pinlimiet hoog genoeg is ingesteld.
  2. Je maakt een week voor levering het bedrag over op ons rekeningnummer NL 76 RABO 0124 8657 20 t.n.v. Mandemakers Keukens.
  3. Je rekent het bedrag af in onze showroom.
Moet ik een aanbetaling doen wanneer ik bij Mandemakers Keukens een keuken koop?

Nee, bij ons hoef je niets aan te betalen

Bezorging
Wat is de levertijd van een keuken?

De gemiddelde levertijd van een keuken is 8 tot 12 weken. Dit is meestal afhankelijk van de grootte, specifieke wensen en het merk van de keuken. Er is veel mogelijk als je je keuken snel nodig hebt. Informeer hiernaar bij je keukenadviseur.

Mocht je direct een keuken nodig hebben, informeer dan naar onze showroomkeukens die te koop staan. Deze kunnen direct uit de showroom worden afgehaald en hierop krijg je korting tot wel 70%.

Wat als mijn keuken op een etage geleverd moet worden?

We beschikken over een eigen ladderlift, waardoor we ook kunnen leveren wanneer je op een etage woont. In de meeste gevallen gaat deze lift tot en met de 3e etage. Je adviseur vertelt je welke kosten hieraan verbonden zijn.

Wat zijn de bezorgkosten van een keuken?

In Nederland en België betaal je geen bezorgkosten.

Kan ik zelf bepalen wanneer mijn keuken geleverd en gemonteerd wordt?

Mandemakers Keukens doet in eerste instantie een voorstel voor het leveren en monteren van de keuken. Dit wordt op weekbasis bepaald en gaat uiteraard altijd in overleg met jou. Wanneer je bijvoorbeeld op vakantie bent of een nieuwbouwwoning hebt, dan kijken we samen met jou naar een geschikte week voor levering. We houden je verder op de hoogte van de datum en het tijdvak waarin we de keuken komen leveren.

Wordt de keuken op de dag van levering direct gemonteerd?

De levering en montage worden los van elkaar gepland. De keuken wordt één werkdag na levering gemonteerd.

Worden keukens ook in het weekend geplaatst?

Nee, dit gebeurt altijd van maandag tot en met vrijdag.

Levert Mandemakers ook in het buitenland?

Ja, dit is geen probleem. Informeer bij je keukenadviseur naar de mogelijkheden voor bezorging in het buitenland.

Inmeten
Hoe kan ik een inmeetafspraak plannen?

Het beste kun je contact opnemen met de showroom waar je de keuken hebt gekocht. Bekijk hier onze contactgegevens per showroom.

Kan ik ook zelf de keuken inmeten?

Dit is alleen mogelijk als je ook zelf de keuken monteert. In dit geval neem je zelf de verantwoordelijkheid. We adviseren daarom altijd om de inmeting te laten doen door onze gespecialiseerde inmeters. Bovendien is inmeten altijd kosteloos voor jou.

Wat gebeurt er bij een inmeetafspraak?

Om ervoor te zorgen dat je nieuwe keuken straks perfect in de ruimte past, komt er een gespecialiseerde inmeter bij je langs. We gaan als volgt te werk:

  • De inmeter meet de ruimte op door middel van een laser en kijkt naar de plaats van ramen en deuren.
  • Daarnaast bekijkt de inmeter hoe je nieuwe keuken veilig naar de keukenruimte getransporteerd kan worden.
  • De inmeter maakt hier een gedetailleerd verslag van, zodat de keuken geplaatst en gemonteerd kan worden zoals verkocht.
Wat als ik een nieuwbouwwoning heb?

Wanneer je een nieuwbouwhuis hebt, dan moeten de binnenmuren er al staan om de inmeting te kunnen doen

Kan de inmeting ook plaatsvinden als de ‘oude’ keuken er nog staat?

Dit is geen probleem. Bij een bestaande woning mag de oude keuken er nog gewoon staan tijdens de inmeting.

Moet ik bij de inmeting aanwezig zijn?

Het is belangrijk dat je tijdens het inmeten thuis bent, zodat wij je vragen kunnen stellen en we kunnen bespreken hoe de ruimte aangepast moet worden.

Op welke moment vindt de inmeting plaats?

Wanneer je getekend hebt voor de keuken, dan gaan we de volgende data plannen:

  1. Datum voor de inmeetafspraak
  2. Datum voor levering
  3. Indien de keuken door ons gemonteerd wordt, de datum voor de montage.

 

Hoeveel tijd meemt een inmeting in beslag?

De inmeting duurt ongeveer 1 uur.

Wat zijn de kosten van een inmeting?

De inmeting is kosteloos voor jou.

Wat als ik nog niet precies weet wanneer mijn nieuwe keuken geleverd moet worden?

Als je nog niet weet wanneer je nieuwe keuken geleverd moet worden, bijvoorbeeld als je een nieuwbouwhuis hebt gekocht, dan kun je je keuken op afroep kopen. Onder het kopje ‘Aankoop’ lees je wat dit inhoudt

Montage
Wat houdt montage van mijn keuken precies in?

De montage van je keuken neemt minimaal een hele werkdag in beslag. Je kunt de monteur daarom tussen 7.00 en 7.30 uur bij je verwachten. We beginnen de dag met het uitpakken en nogmaals controleren van de goederen. Vervolgens monteren we de keuken volgens de tekening die in de showroom is gemaakt en leveren we je nieuwe keuken aan je op. Wanneer je het opleverrapport hebt getekend, dan zit het werk van de monteur erop. Er rest dan nog één ding: het aansluiten van de apparatuur. Dit is in principe iets wat je zelf kunt doen of regelen, maar als je liever hebt dat wij de apparatuur voor je aansluiten, is dit ook geen enkel probleem. Je dient dit dan van tevoren bij je keukenadviseur aan te geven.

Wat zijn de kosten van montage?

De kosten voor het monteren van de keuken zijn afhankelijk van meerdere factoren, zoals de grootte en de moeilijkheidsgraad van de keuken. Dit kunnen we het beste inschatten wanneer de keuken volledig is ontworpen.

Hoe lang duurt het monteren van de keuken?

De montage van je keuken neemt minimaal een hele werkdag in beslag. Je kunt de monteur daarom meestal tussen 7.00 en 7.30 uur bij je verwachten. Het werkelijke tijdstip wordt uiteraard met je besproken. De dag voor montage neemt de monteur contact op om door te geven hoe laat hij aanwezig is.

Wordt bij de montage van mijn keuken ook alle apparaten aangesloten?

Standaard worden bij de montage de apparaten niet aangesloten; vaak willen klanten dit zelf doen. Uiteraard kunnen wij dit wel voor je verzorgen. Als je dit aangeeft bij je keukenadviseur, zorgen we ervoor dat er een monteur bij je komt die gekwalificeerd is om de apparatuur aan te sluiten.

Wie monteert mijn keuken?

Je kunt kiezen of je de keuken zelf wilt monteren of dit wilt laten doen door onze eigen monteurs, die intern zijn opgeleid en continu worden bijgeschoold. Afhankelijk van de grootte van de keuken komen er één of twee monteurs jouw keuken monteren. De keuken wordt één werkdag na levering gemonteerd.

Garantie
Hoe lang heb ik garantie op mijn nieuwe keuken?

Je hebt 5 jaar garantie op je nieuwe keuken. Dat betekent vijf jaar lang zorg- en risicovrij genieten van je keuken. De garantie op het werkblad bedraagt 2 jaar, en de garantie op apparatuur is afhankelijk van het merk en het aantal apparaten. De garantie op de keuken verloopt volledig via Mandemakers Keukens.

Hoe lang is de garantie op de apparatuur?

De service en garantie van apparaten wordt door de fabrikant verzorgd. Je kunt rechtstreeks contact opnemen met het merk van het betreffende apparaat om een servicebezoek in te plannen. Of neem contact op met onze klantenservice, en zij zorgen ervoor dat er contact met je wordt opgenomen. Elke fabrikant hanteert een andere garantie op hun producten.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

Bekijk hier de garantievoorwaarden: www.mandemakers.nl/voorwaarden/algemene-voorwaarden/

Wat als de garantietermijn is verlopen?

Wij bieden levenslange service. Neem daarvoor contact op met onze klantenservice via het formulier of telefonisch.

Onderhoud
Hoe onderhoud ik mijn keuken van Mandemakers Keukens?

Het onderhouden van je keuken is cruciaal om de levensduur van de keuken te verlengen. Daarom is het essentieel dat je goed op de hoogte bent van de beste methoden om je keuken duurzaam schoon te houden. Afhankelijk van de materialen in je keuken kies je een van de verschillende onderhoudssets. Meer informatie lees je in onze blog.

Service
Ik heb wel een Mandemakers keuken, maar geen Mijn Mandemakers account. Hoe kan ik een account aanvragen?

Een Mijn Mandemakers account is bedoeld voor klanten die al een Mandemakers Keuken hebben staan of voor klanten waarbij de keuken nog geleverd moet worden.

Heb je al een Mandemakers keuken?
Vraag eenvoudig je account aan via dit formulier! We verwerken je aanvraag zodat je snel toegang krijgt tot handige functies, zoals het bekijken van je ordergegevens, het bevestigen van je levering, het betalen van je bestelling en het aanvragen en inplannen van service op een moment dat jou uitkomt. Vergeet niet om je mail voor de zekerheid te checken voor 'Mijn Mandemakers’—je hebt mogelijk al een activatiemail ontvangen!

Heb je recent een Mandemakers keuken gekocht en nog geen Mijn Mandemakers?
Geen zorgen, je ontvangt ongeveer vier weken voor de levering van je keuken een e-mail met alle details om je Mijn Mandemakers account te activeren. Heb je deze niet gehad? Neem dan contact met ons op via  0416-539310, of vraag hier een account aan.

Het lukt mij niet om in te loggen, wat moet ik nu doen?
  1. Ga naar de inlogpagina van Mijn Mandemakers.
  2. Klik op 'wachtwoord vergeten' en vul je e-mailadres in.
  3. Je ontvangt een link in je mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken.
  4. Verander via de link het wachtwoord.
  5. Probeer nogmaals om in te loggen met het nieuwe wachtwoord.

Lukt dit niet, neem dan gerust contact met ons op via 0416-539310, of vul ons contactformulier in. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 9:00 en 17:00 uur. We helpen je graag!

Ik heb een mail vanuit Mandemakers Keukens ontvangen om een account te activeren, is dit phishing?

Nee, dit is geen phishing! Wanneer de mail afkomstig is van noreply@mandemakers.nl, kan je erop vertrouwen dat deze mail vanuit Mandemakers Keukens is.

Hoe vraag ik service aan via Mijn Mandemakers?
  1. Service aanvragen is mogelijk door in te loggen op Mijn Mandemakers.
  2. Ga naar ‘Mijn orders’ en klik bij de desbetreffende order op de knop ‘Start serviceaanvraag’.
  3. Kies het artikel waarop je de service wilt melden.
  4. Leg vervolgens uit wat er aan de hand is en voeg foto’s van de situatie toe als bijlage. Een foto verduidelijkt de situatie en zorgt ervoor dat klantenservice sneller kan helpen. Mocht een foto niet zijn geüpload, dan kan het zijn dat hier alsnog om wordt gevraagd.
  5. Na het sturen van de aanvraag, kan je bij ‘Mijn serviceaanvragen’ de status van je service bijhouden.

 

Hoe log ik in op Mijn Mandemakers?

Log in via deze pagina, vul je e-mailadres en wachtwoord in. Vervolgens ontvang je een code via de SMS of via een multifactor authenticatie app. Vul deze code in en je bent ingelogd! Heb je nog geen account, vraag dan hier een account aan.

Kan ik mijn factuur inzien via Mijn Mandemakers?

Nee, dit is helaas nog niet mogelijk. De factuur is aan te vragen via 0416-539310, of vul ons contactformulier in.

Kan ik de status van mijn lopende service ergens vinden?

Ja, via Mijn Mandemakers kan je bij ‘Mijn Serviceaanvragen’ de status van de lopende service volgen.

Overige
Wat zijn de bedrijfsgegevens van Mandemakers Keukens?

Mandemakers Keukens BV

Gragtmansstraat 3 

5145 RA Waalwijk 

Nederland

KVK 91956730 

BTW NL 8658.30.320.B.01 

E-mail info@mandemakers.nl 

Telefoon 0416-539310

Is Mandemakers Keukens CBW-erkend?

Ja, Mandemakers Keukens heeft CBW-erkenning, waarmee we gegarandeerde zekerheid bieden. Met deze CBW-erkenning hebben wij verkoopwaarden die je extra goed beschermen bij de aankoop van je keuken. Onafhankelijke klachtafhandeling en garantie zijn zo voor jou vanzelfsprekend. Mochten er onverhoopt geschillen voorkomen, dan neemt CBW de zaken over en geeft garantie af. Bekijk hier onze CBW-voorwaarden.

.

Heb je al een keuken?

Wij als Mandemakers zorgen er graag voor dat jouw service snel en vakkundig wordt opgelost. Daarom heb jij toegang tot mijn Mandemakers.

Ordergegevens inzien

Levering bevestigen

24/7 service melden

Plan en volg je servicebezoek

Staat jouw vraag er niet bij?

Neem dan contact op via onderstaande mogelijkheden. We helpen je graag verder.

Wil je dat wij contact met je opnemen?

Vul het contactformulier in en we zullen zo snel mogelijk contact opnemen om je verder te helpen.

Contactformulier

Algemene vraag

Klantenservice 1/3 algemeen

Klantenservice 1/3 algemeen
Aanhef*

Wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om, zoals u kunt lezen in ons privacybeleid.

Service en garantie

Klantenservice 2/3 service & garantie

Klantenservice 2/3 service & garantie
Aanhef*

Wij gaan vertrouwelijk met uw gegevens om, zoals u kunt lezen in ons privacybeleid.